MERRY CHRISTMAS FROM AVIGNON

Ho ho ho!
Nu närmar sig julen, men jag känner inte av det pâ nâgot sätt. Här i Avignon är det kallt (men inte tillräckligt för att det ska snöa) och grâtt. Igâr regnade det hela dagen. Lite trâkigt. Sâ jag ringde till Nicolas för att kolla hur han hade det, han hade ju precis kommit fram till Paris (UTAN MIG, VAAAA????!!!!). Sâ säger han allt det där jag INTE vill höra just nu när jag sitter vid skrivbordet och pluggar filosofi och tittar pâ regnet som faller i samma takt med mina târar. "Je suis allé à la tour Eiffel, le Champs Ellysée, Gallerie Lafayette, Montmartre, Sacre Coeur etc." Kul för dig, men vem är det egentligen som älskar Parsi här va?
Fan va sur jag blir, som Lille John hade sagt.
Iallafall sâ kan jag tänka mig att ni där hemma är mitt uppe i julstämningen med Julkalendern, Julmust, skumtomtar, Kalle Anka, julmat, tomten (var är han här liksom, har inte sett skymten av snubben.. Nej just det, han är ju i Sverige..), släkten, lussebullar, sista rushen pâ stan med julklappar, "tänd ett ljus"-lâten pâ högsta volym, och SNÖ! Ni har det inte lite bra ni. Plus att jag saknar er. buuäää.
Nej dâ, med mig är det ingen fara, jag sitter bara här alldeles ensam i värmen (5°C), ingen snö, ingen julstämning (vi hade inte ens Lucia!!), och sâ tittar jag pâ det lilla paketet som ligger helt ensamt under granen som är frân mormor och morfar.
Nej nu ska jag inte vara sân, det kommer nog bli bra, bara lite annorlunda!

(fast jag kommer ju sakna Kalle Anka klockan tre)

Joyeux Noël tout le monde!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0