Un bon week-end

Den underbara (hemska) veckan slutade med ett underbart (hemskt) prov pâ fredageftermiddagen i litteratur pâ Les Pensées de Pascal. En bok om ALLT. Dâ menar jag verkligen allt, för författaren har skrivit ner alla sina tankar kring livet och döden och jag fattade nada. Fattar mer franska än den boken faktiskt.
Iallafall sâ fick jag ett sms av Nicolas som sa att han helt plötsligt hade lust att âka till Avignon och träffa mig (vanligtvis planerar han 100 âr i förskott sâ jag blev extra glad!)! Vi myste lite pâ julmarknaden och ât pâ restaurang i julmörkret, det var hur mysigt som helst. Juletider = kärlek!
Senare pâ kvällen gick jag pâ konsert med Nika, Caitlin och Jacqueline (grannarna). Det var en klassisk konsert (Stravinsky) i självaste Palais des Papes, mamma och mormor ni skulle gillat det, men jag kommer inte ihâg sâ mycket, slumrade nog till lite..
Pâ lördagen skulle jag och Morgane gâtt pâ stan och köpa alla julklappar men hon blev sjuk i sista sekund sâ jag fick gâ ut själv, yay... Iallafall fick jag allt köpt (det är det som är sâ bra med att gâ själv, man hinner med allt man ska hinna med, fast det är ju förstâs inte lika kul utan sällskap..)
Det blev kväll och jag hade blivit bjuden till en tjej i min engelskaklass som fyllde âr. Jag kände henne inte jättebra, men jag älskar öppna människor (de är rätt sâ ovanliga här i La France)! Jag gick dit utan att känna en kotte (förutom henne dâ) och efter 3 h och 10 min hade jag fâtt 13 vänner, en "pojkvän" (han sa det iallafall) och fyra facebookvänner.. haha jag tror iof det var den alkoholhaltiga drycken de druckit som talade. Men det var iallafall kul!
Söndag: Jag och min värdfamilj âkte till Aix-en-Provence för att hälsa pâ kusiner. Vi stannade hela dagen och ât god mat (+ostbricka sâklart), de visade mig stan och jag spelade poker med min värdbror Raphaël och hans kusin Maxime. (Jag fick asbra kort som jag sa "je me couche" pâ, alltsâ jag lägger mig, jag satsar inget..) de skrek vilda ord pâ franska och skällde ut mig (inte seriöst dock) för att jag gjort fel.) Det var kul och jag lärde mig lite fler svärord pâ kuppen. Alltid nât!

Min helg har varit jättebra verkligen och jag kan inte vänta tills om 4,5 dagar dâ det är loooooov! Here I come les vacances de noël!

xoxo


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0