Allt och lite till

Nu vet jag inte riktigt vart jag har mig själv. Jag har fortfarande mycket frâgor och fâr ännu inga svar. Jag längtar fortfarande hem, men fâr inte âka hem. Jag vill lära mig franska NU NU NU, men har inte lärt mig ett skit. Klart att det ofta känns kul att vara här, ibland till och med underbart (jag är ju i La France!!) men ibland vill. jag. bara. hem. 
Satt pâ musikmlektionen idag pch hade trâkigt och kladdade. Jag började skriva en lista pâ saker jag saknade med Sverige. Jag kladdade och kladdade och till sist hade jag skrivit tvâ sidor. Woops! inte sâ bra kanske men samtidigt ett bevis pâ att ni där hemma är saknade av mig! <3

 En sak jag undrar och alltid har undrat sen jag kom hit: Hur mânga bisouisar (pussar) ska man göra? Okej jag vet att här nere i södra frankrike är det tre, men ibland säger de: "je te fais une" och dâ blir jag helt förvirrad. Och alla föräldrar gör tvâ. Vad kommer härnäst? 15 st?!
Min teori: Tre st är standard. Tvâ till de äldre som man kanske inte känner sâ bra. Och en om man kanske inte hinner/orkar göra fler.
Detta är verkligen dagens i-lands problem..

I helgen var jag i allafall hos Nicolas i Orange. Tog tâget lördag eftermiddag (efter att ha skrivit en dissertation (uppsats) pâ den här frâgan; La conscience de soi, est-elle une connaissance de soi? NÂGON som fattar? Hihi, jaaaag, fröken, jaaaag!!!! Jag skrev faktiskt i tre timmar fyra sidor. Jag är stolt! :D
Iallafall sâ âkte jag till Nicco, vi ât mysig middag (raclette) med hans läskiga mormor och kollade pâ Bond, James Bond. Hade en ur-mysig helg!

Hoppas ni i Sverige hade den med, speciellt Stina som fyllde 18 âr i lördags (GRATTIS ÄLSKLING!!) (bäst för er att ni andra ringde och sa grattis annars kommer jag med en hârd baguette och slâr er...) :) 

  Joyeux anniversaire <3
(târta till dig Stina, som du kan äta i dina drömmar)

Bisous Elin


Kommentarer
Postat av: nicco

nice blog, but I do not understand^^

2009-11-16 @ 21:53:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0