En vanlig vecka

Pâ onsdagar slutar vi kl 11.50. Det är världens skönaste dag (om man bortser frân de 2 timmarna litteratur och nästa 2 timmar filosofi innan..) och internatet är öppet hela dagen. Sâ igâr gick jag och Diane och ât pâ stan, har hittat världens sötaste italienska lunchrestaurang som heter Francesca - 2 för 1! Där ât vi iallafall en god lunch. Sen gick vi och köpte lite gottgottigottgott och gick till internatet och kollade pâ Waaaaaall:EEEEEE, som han själv säger. Världens sötaste maskin som till och med har känslor (-Now, there's something I'd never thought I would say!) (Friends - Monica, Karin du fattar..)  Vi hade iallafall jättemysigt.

Igâr skulle vi skriva in oss för le baccalauréat (den franska studenten), men jag slapp! lalalalaa det kändes faktiskt skönt för jag är ju egentligen här för att lära mig franska, äta franskt, uppleva den franska kulturen och de franska människorna, dâ är det ju inte ett sâ bra tillvägagângssätt att sitta inne ensam vid ett skrivbord och plugga filosofi, anser jag.
Dessutom fick jag tvâ kommentarer igâr (av lärare!) att jag pratade mycket bättre franska nu, jag blev glad och stolt och sâg plötsligt ett litet ljus av hopp om att jag kanske, men bara kanske, kommer lyckas!

Apropâ igâr, det var JÄTTEVARMT! I november gick folk omkring i t-shirt och satt pâ café-platsen Place Pie och solade, helt otroligt, hur har ni det föresten där hemma med vädret? Är det lite kyligt kanske? ;) mohaha
Och apropâ kläder här i Frankrike, VAD HAR DE PÂ SIG?! Folk gâr seriöst omkring i byxkjol och poncho, kortkort och urringat, manchester och polo. Jag.tror.jag.dör. Tyvärr är diane i grupp 1, but here I come, team Elin Makeover is to save the world. Hoppas jag lyckas... tvek.

    Vad är detta för mode egentligen? Hjälp mig!

Min vecka har iallafall varit lite jobbig, men det löstes med ett skratt igâr dâ jag fick höra att tvâ andra tjejer, som var rumskompisar, pâ internatet som gâr i Seconde (1:an) hade brâkat och det hade slutat med att den ena hade bajsat i duschen och sa till surveillanterna att det var den andra! hahahahaha sâ kul har vi pâ boarding-school!

Jaja, bonne journée mes ami(e)s! BISOUS


Kommentarer
Postat av: timon

"ok ben, why dont you come and open some more presents. and santa, the armadillo and I will have a conversation in the kitchen, now there's a sentence I'd never thought I'd say.." :P

2009-11-23 @ 21:30:45
Postat av: Josefin

byxkjolarna stor mig inte sa mycket. de ser ratt mysiga ut men vad fan har de pa fotterna??? dessa jacla cowboyboots som alla envisas med!!!!!

2009-11-25 @ 11:01:37
URL: http://drinkfreshlemon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0