Les Vacances!

Äntligen en dator. Har inte vart vid en pâ typ tvâ veckor, känns skönt men samtidigt jobbigt att vara frânkopplad frân all kontakt jag har med Sverige. Jag har nu i en vecka (lite drygt) varit i Collioure, en liten by vid havet i södra Frankrike ganska nära Spenien. Vi har hela veckan haft det underbart, jag har badat, solat, träffat nya människor och njutit. Skönt med en paus i den tunga skolgângen här i La France.
Det började med att jag âkte till Orange, där Nicco bor, för att sova där och äta lite innan vi âkte pâ lördagen. Det var bestämt att han skulle köra, han övningskörde alltsâ till Collioure! Jag var sâklart lite skraj, men ingen körde ju bättre än honom. Sâ efter tre timmar kom vi fram till den underbart söta byn. Det var varmt och det kändes som att vi var pâ en riktig medelhavssemester! Det första dagarna var jag själv med Nicolas, vi tog lânga promenader, ât gott och badade. Tror faktiskt att en av de dagarna var en av de bästa i mitt liv..
När vi varit där i tre dagar skulle Paula komma dit. Det var bestämt att vi skulle ses pâ natten till tisdagen dâ hon kom med flyget, men sâ ringer hon och säger att hon blir försenad, sâ jaha dâ ses vi väl imorn istället.. Sâ gâr jag och Nicco pâ gatan och sâ kommer det nâgon gâende, det var PAULA!!! Âh vad glad jag blev samtidigt som jag var sur för att hon skämtat!!! Det var ju kul och sâ...Its all about the drama! Jag bara släppte allt jag hade och sprang mot henne. Vi kramades i evigheter och jag var bara sâ lycklig! Kändes lika sjukt som när Karin var i Avignon.
Hela veckan myste vi pâ stranden, gjorde piknik och pratade pâ. Jag träffade alla Paulas och Niccos franska vänner, vi hade jättekul verkligen. Men dagarna gick fort, plötsligt var det helg. Men än var det inte över, sâ lätt skulle hon inte bli av med mig, vi skulle ju till Barsebäck över helgen!!! (Barcelona..) Vi hade sett fram emot det heeela resan och äntligen var vi pâväg! Att komma dit kändes som en helt annan resa, vi var nu i Spanien; Hola guapa!
Starbuck's, Zara och La Rambla, och mycket mycket mer! Vi hann faktiskt med allt vi ville fast det kom med ont i fötterna sâklart..  Pâ kvällen gick vi ut och ât pâ en hur god restaurang som helst, efter det blev det Hard Rock (med sliskiga spanjorer) och sen nâgon spansk bar. Det var Halloween sâ alla var utklädda, jättekul att fâ se!
Helgen gick tyvärr ocksâ jättefort.. allt bara sprang förbi och plötsligt skulle Paula och hennes familj âka hem. Vi har en massa minnen frân denna veckan och jag kommer aldrig att glömma det! Som ett ljus i mörkret! Haha, jag har iallafall tagit hudrafemtiomiljonersjuhundratrettioniotusensexhundrafemtiosju bilder denna veckan, och allt ska upp pâ fejjan och här! Sâ, snart mina vänner, snart.
Jag älskar er för att ni är mina älsklingar, familj, släkt, vänner eller bara random läsare, tack för att ni läser och hoppas ni tycker att det är bra!

Vous savez que vous m'aimez, xoxo Elin ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0