So I can breathe again

Jag har inte varit riktigt ärlig med er blogg-läsare mâste jag erkänna.. Jag har faktiskt inte berättat om min situation med min värdfamilj här i Frankrike, den har faktiskt varit en krissituation. I början dâ jag kom hit flyttade jag in hos en familj med fyra barn och en till utbytesstudent. Redan dâ kände jag lite va stressen i familjen men tänkte ju inte pâ det sâ mycket eftersom allt var nytt och jag var nyfiken. Efter ett tag märkte jag att det var svârt för mig att kommunicera med dem. Varje gâng jag försökte säga nâgot men misslyckades eller förstod inte vad de menade, sâ gav de liksom upp och orkade inte förklara. Jag fortsatte "vara jobbig" tydligen sâ till sist trodde jag att de inte gillade mig och tyckte att jag var jobbig. Därför höll jag mig lite mer undan, jag frâgade inte lika mycket osv. Dâ tyckte min värdmamma att jag var osocial och kommunicerade för lite och hon trodde att jag inte gillade familjen. Sâ jag försökte säga till henne att det hade blivit ett missförstânt mellan oss, hon trodde at jag inte gillade dem och tvärtom, och sâ sa jag att jag liksom ville "börja om". Jag hade till och med köpt blommor och stod där grâtfärdig och sa vad jag kände, sâ mitt i min mening, sâ gâr hon iväg! Var det inte hon som sa att vi skulle kommunicera mer?! Âh vad jag blev ledsen. Sen fick jag ocksâ höra att jag inte skulle fâ följa med till Paris under jul. Och varför, undrar man ju dâ, nej det vet jag inte. Det finns ingen anledning!

Sâ nu har vi fixat (jag, mamma, min kontaktperson, min familje-fixare och rektorn) sâ att jag ska fâ byta familj!!!! Yay, vad lättad jag känner mig nu! Iallafall sâ träffade jag familjen idag och den bestâr av, Madame/mamman Natalie som är HURTREVLIGSOMHELST, sonen Raphaël, glad prick, de tvâ systrarna som inte bor där nu, den ena är i Mexiko och den andra reser i Europa men kommer tillbaka i januari (hon är 19 âr, yes!) och pappan träffade jag inte. Men det verkade grymt, speciellt huset jag bor i! Ett stort hus med tvâ vâningar, typiskt franskt med en massa böcker och tavlor överallt, jag har ett eget rum (äntligen!) som är stort med en stor säng.
Nu är jag äntligen glad igen. Det börjar arta sig här nere! Ska flytta dit till helgen och ta en massa bilder sâ det kommer snart upp lite nytt om mitt nya liv i mitt nya liv! ... öh ja...

XOXO


Kommentarer
Postat av: Elias

Så sjukt! När ja läser de här så känns de som du skriver om min situation hos min värdfamilj! Ska också byta nu till helgen :) Om de är till nån tröst så är du inte ensam om det! hehe

2009-11-24 @ 21:11:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0