Brrr!

Idag har varit den kallaste och blâsigaste dagen jag varit med om här i Frankrike. Det har varit 17 grader (faktiskt jättekallt om man jämför med de andra 6 veckorna jag varit här dâ det varit 28 grader och sooool. Sâ idag frös jag för första gângen. Dessutom blâser den väldigt kalla Mistral-vinden nu; och det ska tydligen hâlla pâ hela vintern..
Detta fick mig att börja grubbla över VINTER/HÖST-KLÄDER. Kändes ganska sorgligt faktiskt. Men jag kan tänka mig att ni där hemma köpte det för typ 1 mânad sen.. mohaha. Mina inköp härnäst blir nog:

         Trenchcoat, eller ja, lite tjockare. Köpte denna svarta idag frân Zara!


 SKA köpas i Paris!
  Tyvärr har mânga Longchamp här, men jag älskar väskorna!
            Gillar kjolen som är frân H&M. 
           Denna otroligt snygga jacka har jag ocksâ köpt.

 Good news! Jag ska helt säkert till Paris i vinter och fira jul under det skimmrande och glittrande Eiffeltornet och gâ pâ Champs Ellysées och säga God Jul. Âh vad jag längtar. Tänk er vad mycket resor och upplevelser jag är med om i jämförelse med vad jag hade varit med om om jag stannat hemma. Först bor jag i Provence, sen var jag i Spanien, sen ska jag till Collioure (ska skriva mer om det sen), sen Paris, sen âka skidor i alperna osv.. GANSKA okej faktiskt. 

 jag längtar!

I helgen var jag i Orange hos Nicolas. (Om jag glömt säga det sâ säger jag det nu och till er som inte vet: Nicolas är nu min alldeles egna fransman/spanjor. Et je l'aime beaucoup!) Iallafall: Vi myste, lagade pasta (blev inte sâ lyckat, men det gick ner..), kollade pâ Moulin Rouge och gick till en kulle mitt i Orange där det finns en park pâ toppen. Känns som att man ser hela Provence när man tittar ut över den vackra utsikten. Älskar att vara där, speciellt när man har sâ bra sällskap :) <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0