Odyséen, framsteg och röda läppar!

Idag har varit en helt vanlig dag. Eller ja om man inte jämför med Sverige.. Jag har haft italienska (läraren utsatte mig för den hemska situationen dâ jag skulle berätta om hur pensionärena i Sverige lever.. pâ italiano..hjälp.), sen hade jag geografi, engelska och tillsist litteratur (franska) dâ jag hade prov. Jag skulle skriva om handlingen i Odysséen och det gick faktiskt okej! Förvânansvärt!
Jag mâste erkänna att jag känner skillnader med sprâket nu. Inga stora skillnader, bara att jag börjar kunna svara snabbare, och jag lär mig fraser av mina kompisar. Det är egentligen bara att härma dom, lâter kanske löjligt, men det är sâ man lär sig! ca va venir..

Efter skolan gick jag har min going Diane till stan. Vi kollade in eventuella höstskor, men hittade inget, sâ vi gick istället till Sephora, mitt flykt-ställe när jag inte har nât att göra (eller när jag har nâgot trâkigare att göra..).
Där sminkade vi oss och parfymerade oss och hade allmänt kul bara! Jag provade rött läppstift, och tänkte: "Jag kanske ska ta och börja med rött läppstift nu när jag ändâ är i Frankrike. Kan ju passa pâ att vara lite fransk!" Den idén fick jag av Nika som älskar mode, chanel, Paris och röda läppar. Jag blir nog lite influerad...

 Vad säger ni, röda läppar med en randig tröja och en basker? SUPER-FRANCAISE


Nu ska jag käka kompott (äppelmos), à toute!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0