En helt ny värld...lalalaaalaa

Det är faktiskt en helt ny värld! Allt är nytt och inget är likt mitt gamla liv, jag vet att det lâter konstigt att säga sâ men det är helt annorlunda. Jag har i princip inga gamla rutiner kvar frân Sverige förutom sova, äta och vara vaken. Jag beter mig annorlunda (man ska ta seden dit man kommer), äter annorlunda (behöver jag säga mer än FRANSK mat?), pratar annorlunda (hallâ, ska jag prata svenska eller?) och .. ja, allt är nytt. Eller jag börjar ju komma in i det nu men när jag tittar pâ bilder frân Sverige eller pratar med nâgon frân Sverige sâ känns det som om det vore mitt förra liv. Och det känns jättekonstigt!!! Och ganska läskigt faktiskt...

I helgen var iallafall jag och min värdfamilj i Spanien för att fira min värdpappas bror som fyllde âr. Vi tog dessutom chansen att lyxa till det lite sâ vi badade och ât gott och âkte bât och bodde i den mysiga staden Cadaquès. Dâr bodde dessutom den kände konstnären Salvador Dali för er som är intresserade... och det lär vara mamma.. och pappa.. och ja...hm. Iallafall sâ var det faktiskt intressant för vi var i hans hus och sen pâ Dali-muséet i Figueres.
Men för mig var denna resan ingen konst-resa eller fira-värdpappas-bror-resa, utan det var för mig att lära känna familjen, vilket jag verkligen gjorde! De är hur gulliga som helst och vi har jättekul tillsammans.

Idag âkte jag till Orange efter skolan, en liten stad (mini-Avignon!) väldigt nära Avignon, endast en kvart med tâget. Där träffade jag Nicolas (Paulas käre vän). Vi gick omkring i stan, spelade biljard och jag träffade hans familj som var hur gullig som helst!

Men nu sitter jag pâ internatet och väntar pâ att fâ äta (ännu en gâng, UH!) den goda, men kanske inte sâ nyttiga, maten här i Frankrike. Âh vad jag önskar  att ni var här sâ att ni fâr se hur jag har det!! Ni ska veta att vem som helst av er som läser detta är välkommen hit ner när ni vill, det skulle bara vara kul att fâ snudda lite vid mitt gamla liv igen, även fast det inte gâtt sâ lâng tid. Jag kan inte ens föreställa mig vad Sverige och ni där hemma kommer vara för mig i typ januari.. har jag dâ glömt er? NEJ det skulle jag ju inte kunna! Ni är alldeles för väldans bra!

Je vous aime beaucoup! Bisous, Elin


Kommentarer
Postat av: piff

är det för sent att ringa vid 21.15 imorrn??

2009-09-21 @ 21:47:23
Postat av: puff

nej ring ring ring!! <3

2009-09-22 @ 08:45:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0