Idag är det..

..mândag och första dagen efter lovet. Jag är glad att fâ komma hem till Avignon och mina "gamla" kompisar, café, stan och vâren, MEN det slâr inte det lov jag just varit med om. Det var det sista och bästa lovet här i Frankrike för jag har upplevt sâ mânga underbara saker. Ni vet ju att jag är typ den enda i hela Frankrike av svenskarna i min organisation som inte har träffat mina föräldrar pâ hela âret. Sâ äntligen kom de. Mamma och pappa tog bilen hela vägen frân Göteborg till Provence för att träffa lilla mig. Vi bodde pâ ett hotel mitt i centrum och det var hur mysigt som helst. Jag visade min skola, staden, monument, kompisar och resten av mitt franska miv. Det kändes jättebra att äntligen fâ visa det men samtidigt lite konstigt.. vad gjorde dom där liksom?! Dom hör hemma i Sverige! I Avignon stannade vi iallafall i tre dagar sedan tog vi bilen ner till Collioure, världens sötaste lilla paradis som ligger pâ kusten nästan vid gränsen till Spanien. Pâ vägen dit stannade vi i Montpellier för att kolla i stan och äta lunch. Den är en av de populäraste studentstäderna här i France, och jag gillade verkligen stämningen sâ kanske blir det Montpellier efter gymnasiet?
I Collioure var det härligt somvanligt. MOP (mamma och pappa) träffade Nicolas och hans familj. Han blev genast älskad och inbjuden till Sverige. (yes!)
Vi hade iallafall en jättemysig vecka tillsammans, och även fast det var svârt att lâta dem âka tillbaka sâ är det ju faktiskt inte sâ längt kvar.. jag kommer ju hem den 6 juni! Nicco ska köra mig till flygplatsen i Marseille.. jag hoppas att det blir ett till utbrott pâ Island sâ att jag blir fast här.. man kan ju alltid hoppas.
Sâ kära vänner, glöm inte att bjuda mig pâ era studentfester! Om ni glömmer det sâ kommer jag ändâ! ;)

Ciao

Kommentarer
Postat av: Amanda Nygren

Hej elin! Åå vet hur det känns, sista lovet utomlands. Åker den 13 juni, ska bli sorgligt att åka hem såklart. Blir det någon segling för din del i sommar? puss

2010-04-19 @ 19:23:55
URL: http://africamanda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0