La ville d'amour

Igâr bestämdes det. Jag och Piccolo ska äntligen fâ vâr tripp till THE ville of Amour! Jag är typ den enda i hela Frankrike (om man bortser frân de andra IPK-eleverna) som är besatt av Paris. Alla andra säger att det är en stad som stinker, att alla fransmän bara är allmänt sura hela tiden och att majoriteten av befolkningen är turistiga japaner som hänger vid Eiffeltornet och tar jag vet inte hur mânga bilder. MEN jag gillar (älskar) ändâ Paris. Allt finns där liksom: mode, caféer, fransmän, Eiffeltornet, god mat, romantik och Ewan McGregor. Kan ju inte vara bättre. Och typiskt dâ när det är just jag, som har som huvudsyfte här pâ jorden att âka till Paris, vill dit och till och med bor i Frankrike, ALDRIG KOMMER DIT! Jag minns sâ väl i början av âret dâ alla med IPK âkte dit utan mig! Jag visste inte ens om det! Sen har ju Nika âkt dit typ 10 gânger under âret, och jag tröstar mig med de sugrör hon tar med frân Starbuck's som souvenir till mig.. Sen var ju Nico där i julas, jag satt hemma i Avignon som vanligt. Och nu, nu har jag fâtt nog. Sâ 1 mânad innan jag ska hem till Sverige sâ ska jag och Nicolas ta tâget en torsdag morgon och stanna där till söndag kväll. Är säker pâ att det kommer bli perfekt, som ett litet avslut pâ mitt utbytesâr. Skulle inte viljat âka dit med nâgon annan än honom.

Bisous, Nini

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0