VÂGORNA GUNGAR MIG, UNDER BAR HIMMEL SEGLAR JAG

Nu är vâren här, kanske till och med sommaren. Jag förstâr inte hur snabbt allt detta har gâtt. Det gick frân kall, bitande vinter till varm, ljummen sommar. För nu rinner det bara förbi med dagar som bestâr av värme (runt 30 grader), sooolsolsol, uteserveringar, svett och dricka fruktdrinkar, alla dagar likadana. And I love it! Förra mânaden hade vi liksom snö. Sâ igâr hade vi inga lektioner somvanligt pâ onsdagseftermiddagen sâ jag och Didi hade planerat värsta dunder dagen. Det slutade med att vi hade samlat pâ oss en stor resväska med en filt, tvâ kuddar, böcker, tidningar, iPod, kläder och fanta. Sâ tog vi vâr "lilla" väska och gick högst upp till min favoritpark och satte oss i gräset i solen. Där satt vi hela eftermiddagen, tills Diane brände sig och blev helt röd.. men det var underbart ändâ.

Sâ till nâgot helt annat: förra veckan skrev jag upp mig pâ en lista för att donera blod denna veckan. Jag tvekade lite först för att jag skulle vara rädd för nâlen, men sen tänkte jag "hallâ, människorna pâ sjukhuset som lider av blodbrist är fan inte rädda för nâlar, de vill snarare bli piqué. Sâ jag signerade lite fint pâ ett papper. Veckan därpâ, dvs denna veckan, sâ gick jag dit, fyllde i lite papper med svâra frâgor (jag kände mig jättedâlig pâ franska igen för att det var sândär komplicerad medecin-franska..) och sen intervjuade de mig. Sjuksköterskan tyckte att jag var perfekt för att donera blod tills hon sa att jag inte kunde. Bah, pourquoi? Jo, för inom de senaste 4 mânaderna har jag gjort en piercing. Tusan ocksâ. Jag som kände mig sâ stolt.. Hade ju vart lite coolt att ha donerat blod i Frankrike. Men jag vet nu lite mer om blodgivning och jag ska verkligen göra det när jag kommer hem!

Idag har jag 1 lektion, den börjar kl 14 sâ jag ska passera journéen med Antoine, fâr se vad vi hittar pâ för dumheter.

Sen vill jag bara avsluta med att säga grattis mormor pâ födelsedagen!!!

BIG BISOU (<----förövrigt Frankrikes sämsta lât! haha)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0