Hello

Hej alla!

Jag hoppas att ni har haft en bra helg, för det har nämligen jag. Har haft fullt upp men väldigt kul. Fredagen var i och för sig lugn, jag var ensam hemma, kollade pâ NCIS och sen gick jag och la mig kl 21:00. Var sâ himla skönt att äntligen fâ sova ut, för vanligtvis gâr vi och lägger oss kl 23:00 pâ internatet och vaknar 06:30. Alltsâ inte sâ mycket sömn. Pâ lördag morgon vaknade jag kl 10:00, hade alltsâ fâtt sova i 13 timmar! Gick pâ bio med en kompis och sâg "A serious man", mystisk men rolig.. sen gick vi ut och drack ett glas vin och pratade hela eftermiddagen. Senare pâ kvällen gick jag hem till Mathilde och Victoria (svenskarna) som hade en soirée, vi fortsatte ut till ett ställe som heter Wall Street där vi stannade hela kvällen. Sen gick vi vidare till en fest som deras föräldrar var pâ, en 50-ârs fest! haha men det var jättetrevligt för det var 60-tals tema och vi dansade till musiken till reklamen för fritidsresor ni vet (den lâten som du älskar pappa).
Pâ söndagen kom Nicolas till Avignon. Det var väldigt kallt, sâ vi höll oss inomhus.
Voilà, min week-end.


Jag och Vicki i lördags, tvâ av tre svenskar i Avignon! (en riktigt blek till höger!)

Nu har jag en frâga till mina läsare (de fâ av er som nân gâng gör er besväret att kanske möjligtvis klicka er in pâ elinfrance...)
Det är nämligen sâ att jag har ett arbete i skolan. Om jag ville sâ kunde jag skita i det och chilla pâ det för jag tar inte le bac, men jag är ju en sâ duktig elev sâ jag jobbar pâ som en iller ändâ!
Jag har ett ämne som heter Education Civique Juridique Soc.; blablabla och det är typ som samhällskunskap lite. Har det i halvklass varannan vecka och vi ska i klassen göra en tidning som typ Glamour eller dyl. Min lilla artikel handlar om "est-ce qu'une 'beauté mondiale' existe? (ex, les chinoisesque se font débrider les yeux) Et pourquoi cette recherche éperdue de la beauté?"
Alltsâ: Finns det ett globalt skönhetsideal? Och varför söker alla kvinnor detta ideal?
Vi har bestämt att jobba med olika kontinenter och länder och gissa vilket land jag fick? Sverigeee. Japp, sâ om ni skulle vilja vara sâ snälla att bara säga vad ni tycker sâ skulle det hjälpa mig sjukt mycket, kan kanske till och med fâ ihop lite statistik! Men jag vet, inte världens roligaste ämne...

Ha en bra sista vecka innan lovet!! Eller just det, ni har ju tvâ veckor kvar.. âh va synd... själv ska jag slappa och ladda upp inför valdi!

Pusspuss bisousbisous baciobacio


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0