Ce rêve bleeuuuuuuu, je n'y crois pas c'est merveilleux

Hej söta läsare!
Jag vill bara skriva lite för att jag inte har skrivit pâ hur länge som helst. Sâ nu blir det lite update. Jag kan iallafall berätta att tiden här i Frankrike gâr väldigt fort. Den bara springer förbi och plötsligt är det fredag och helg. Jag antar att det är för att jag längtar sâ himla mycket till Valdi! Jag vill bara dit nu,nu,nu! Träffa svenskar, prata svenska, âka skidor, festa, mysa, sola och inte sova. Jag tänker nämligen inte sova en blund när jag är där, vill inte slösa en sekund med mina älsklingar. Je vais les embêter, mehehe. I don't wanna close my eyes, I don't wanna fall asleep cause I'd miss you babes, and I don't wanna miss a thing! Japp, det stämmer. Efter en vecka i Val d'Isère med mig kommer de nog vara tacksamma att jag stannar i la France.
Men livet i Avignon är ocksâ bra, det börjar hända mer saker! Det blir roligare och roligare och jag har inte lika mycket hemlängtan (ok, fâr ju vissa perioder när jag typ ser IKEA eller nât..). Jag har ju berättat att jag träffat en svensk tjej! Hon gâr pâ mitt lycée och att träffa henne var över mina förväntningar! I fredags bjöd min värdmamma över henne och hennes familj för att äta apéritif, och det visar sig att hon ocksâ har en syster som är 18 âr precis som jag! Kunde ju inte vara bättre! Sâ nu har jag tvâ nya kompisar (coolt va?) som dessutom är svenskar, t'inquéte pas maman, jag pratar mestadels franska med dem faktiskt. Men deras mamma vill ju helst att "öva nu pâ att prata svenska, mina barn!" men de föredrar att prata franska, sâ varför inte?
I helgen gick jag ut med Diane och hennes galna killkompiar, gick till en bar som heter Level one som ligger mitt i centrum, pâ Place Pie, en plats typ Kungsportsplatsen med en massa kaféer som pâ kvällen förvandlas till barer. Vi hade jättetrevligt och jag pratade pâ för fullt (pâ franska dâ). Känner äntligen att det verkligen gâr framât med detta förjäkliga sprâk.
Pâ fredag blir det en riktig utgâng till Stax (en nattklubb) för att fira ma chérie Morgane som fyllt 18! Tyvärr jobbigt att ta sig dit och hem, mâste âka bil, och ingen har bil och det finns ingen buss (jag älskar västtrafik!!!!) sâ hennes pappa kör oss! haha va hemskt att väcka honom klockan fyra och säga kom och hämta oss.. Sen pâ lördag ska jag laga svensk middag till min värdfamilj, vad säger ni om köttbullar, potatismos, lingonsylt och brunsâs? Tror det blir perfa! Senare gâr jag tio steg (till grannen) till en soirée hos svenskarna. Ok orkar inte kalla dom svenskarna längre, de har faktiskt namn (näha?!) Victoria och Mathilde. Voilà!
Sen pâ söndag ska jag träffa Nicolas! äntligen! Har inte träffat honom pâ över tvâ veckor och jag hâller sakta pâ att ruttna utan honom. Sâ jag ser fram emot det! Blir nog en tur till vârt favorit-café med Edith Piaf musik och rödvit rutiga servetter och gott kaffe och te!

Jahapp, bonne semaine et à toute!

Bises

(har fâtt min iPod att funka igen! Sâ nu tog jag min värdsysters musik och hon har alla Disney-lâtar, lär mig dem pâ franska istället, men mâste nog säga att de är bättre pâ svenska..)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0