WE LIVE IN A BEAUTIFUL WORLD,YEAH WE DO.

Nu har jag äntligen lite tid att skriva. Sist jag skrev var hos Nicolas, ville liksom inte frâga om datorn det första jag gjorde när jag kom hem till familjen efter en vecka.
Iallafall sâ var jag den enda i min organisation att stanna i detta förgrämmade land under jul. Alla IPK:are âkte hem och myste med familj kusiner och lussebullar. Jag var kvar bland macarons, foie gras, och la dinde. Det var i och för sig väldigt gott men pâ ett sätt var det sorgligt att missa den underbara svenska julen. Jag spenderade julafton (den 25:e i la France) hemma hos "mormor och morfar" som är sjukt rika, de har världens största hus som jag gâr vilse i, en pool, en tennisplan, och 450 olivträd i rader... Jag träffade släkten, lekte med smâkusinerna och lärde dem coola svenska korttrick. Jippie.
Efter jul pluggade jag mycket, kände mig stolt! Har gjort en filisofi-inlämning. C'est un peu dur.
Pâ söndagen tog jag tâget till Orange för att nästa dag âka med Nicco och hans familj till Collioure. Jag älskar verkligen det stället! Speciellt när där är tvâ människor jag älskar, N och P. Men P var inte där.. tyvärr.
Vi hade en ganska varm vecka faktiskt, typ 16/17°C varje dag. Träffade hans kompisar Maxime, Marc, Alexendre, JB och Marc 2. Sjukt trevliga, men jag kände mig ändâ lite ensam eftersom jag var ensam tjej :(
Pâ nyâr gick vi till en bar, och sen till stranden vid tolvslaget för att kolla pâ les feus d'artifices (fyrverkerier). Det var väldigt mycket folk och det var en otrolig känsla, plus att jag fick en kyss av Nicco pâ tolvslaget! Kunde inte vart bättre. Sen dansade vi hela natten till kl 06:00 dâ vi gick ut till en nattklubb som heter Indigo. Jäkligt segt, jag höll pâ att dö, för det tar en halvtimma att gâ dit, och jag var ganska trött.. Fast där stannade vi bara i typ en timma och sen var det hem och sova.
Nästa dag âkte vi hem, det var sorgligt för det var sâ härligt väder. Âkte till Avigon sista dagen pâ lovet och kollade pâ Avatar (en gâng till!).
Sen blev det ännu sorgligare för lovet var slut. Hoppas iallafall denna veckan inte blir outhärdlig.. Men det känns skönt att veta att de andra svenskarna är i Frankrike nu med, inte sâ ensamt längre!

Hoppas ni ocksâ hade ett härligt lov med mycket mat, dryck, sovande, fest och kärlek!

Bisous et à toute!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0