Jag ser det snöar, jag ser det snöar, det var väl trâkigt, hurra

Sol. Värme. Solglasögon. Uteservering. Ingen jacka.
Det var lördag det.
Men nu är det söndag och allt är plötsligt vitt. Vitt, vitt, vitt. Och jag HATAR det. Jag var sâ lycklig över att vâren äntligen hade kommit till Avignon sâ att jag kunde skryta lite med det för er därhemma som sitter med snö upp till näsan. Men livet är sâ orättvist sâ igâr började det snöa för fullt. Nicco sa till och med till mig att det skulle snöa pâ söndagen, men det skrattade jag snabbt bort. Sâ igâr var jag pâ bio med Nika (sâg "Ensemble c'est trop") och när vi gick in i biosalongen var det ändâ lite snö utanför, och när vi kom ut hoppades vi pâ kvittrande fâglar och sol och fullt med folk i t-shirt, men det var ännu värre!! Snö överallt och inte en enda kotte sâ lângt ögat kunde nâ. Dâ började jag grâta och blev deprimerad.
Sâ idag, mândag, är söderborna lika töntiga somvanligt. Ingen gâr till skolan, affärerna är stängda, inga bussar eller bilar, inga lärare eller elever sâ jag sitter här SJÄLV.
Fâr se vad jag hittar pâ idag, kanske blir
1) rulla en snöboll
2) titta pâ snön
3) prata med mig själv
4) rulla tummarna
...eller...
5) lägga mig i en snödriva och dööööööö!

Kommentarer
Postat av: Josefin ett âr i frankrike

Hej elin :)

Pâ vârlovet sâ ska jag och min värdfamilj âka ner till söder och bo hos nâgra vänner till dem. De bor ungefär 2mil frân avignon som inte ar lâng alls.



Har du lust att träffas en dag och ha en fika???

2010-03-08 @ 13:17:54
URL: http://drinkfreshlemon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0