THAT'S THE WAY I LIKE IT

Sâ var det över. Min födelsedag som jag sâ mycket hade längtar efter (ok, jag ska inte överdriva, har haft lite ângest) den bara försvann. Och inget speciellt blev det av den heller. Ingen sâng pâ morgonen, inga presenthögar, ingen hembakad jordgubbstârta, inga släktingar. Det var jag som sprang själv till tâget, kom försent till lektionen, hade oförberett prov, ât äckelmat i bamba och det blev ingen utgâng heller för jag var ju instängd pâ internatet där jag satt för mig själv i datasalen och kollade suktande pâ facebook-kommentarerna frân Sverige...
MEN det var underbart ändâ! För jag fick vara med alla de underbara, franska människor jag älskar! Jag blev bjuden pâ resturant, fick presenter, random människor som jag aldrig träffat förut kom fram och sa grattis. Ja, grattis, inte joyeux anniversaire! Sen sjöng dom för mig pâ internatet.
Den bästa presenten var ändâ att jag vaknade upp brevid Nicolas, efter att ha kommit hem frân en underbar resa till Paris, la ville d'amour. Det kommer bilder, jag har förövrigt över typ 200 bilder pâ Eiffeltornet. I love her.

Denna veckan är vi lediga pâ torsdag för det är Kristi Himmel. Vanligtvis brukar det ju vara sâ att man blir ledig pâ fredagen med, sâ gör de flesta bra gymnasierna. MEN dâ är det ju självklart sâ att jag gâr pâ en idiot-skola som vill att vi kommer pâ lektionerna även fast typ 80% av eleverna skolkar. Inklusive jag själv, för jag ska till Collioure, för 4:e gângen (3:e utan Paula..) med Nicolas. Antagligen kommer det vara lite finare väder, sâ jag hoppas fâ bada!

Ciao et bonne journée à tous!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0