Välkommen åter!

Hej!

Det känns som om det var år och dar sedan jag skrev i min blogg senast, och det var det ju också! Det senaste jag skrev var när jag precis kommit hem från Frankrike och hade hela sommaren 2010 framför mig. Nu är sommaren 2011 över. Och jag har återfunnit Frankrike. i morse åkte jag med en väldigt trött och bakis Franz till Paris. Vi villade omkring i Paris och det slutade med att jag inte hittade alls och var tvungen att ta en taxi för att komma dit jag skulle bo. Jag kan berätta lite vad jag ska göra här:
Jag har kommit hit för att läsa franska på Sorbonne och kanske jobba lite vid sidan av. Jag kommer att läsa måndag till fredag och på helgerna kommer jag ibland att åka till London, eller så kommer London till mig. Dvs min käre pojkvän Jakob. Vi har ganska tur tycker jag som får pendla så mellan två av världens bästa städer.
Jag kom så småningom fram till lägenheten där jag ska bo under dessa tre månader som jag stannar här, den ligger i Courbevoie, som ligger i nordvästra Paris. Det är underbart fint och paret jag bor hos är väldigt trevliga och snälla. (Bättre än mina värdfamiljer någonsin var...) Tur!
Nu har jag iallafall packat upp och rummet är perfekt. Har redan fått nyckel och kan smita ut och in som jag vill, för egentligen är den delen av lägenheten där jag bor, en egen lägenhet, med bara en dörr emellan. Sen har jag egen toa och badrum och dörr ut till trädgården som är som en oas i denna stad. Perfekt med andra ord. Och internet har jag! Yay, vad bra.

Skriver mer en annan gång.
Puss

Kommentarer
Postat av: titi

Bon retour en France ! Je viens dès que possible dans ton appartement ;)

2011-09-05 @ 23:00:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0