Je suis Walking on a dream

Paris är verkligen en levande stad. Inte bara alla levande i staden, utan även byggnaderna, gatorna, parkerna och torgen. Det känns verkligen att allt det har funnits länge och att det har all denna historia bakom sig. På något sätt så fastnar man för Paris på en gång. Eller det kanske bara är jag. Jag vet bara att jag älskar denna underbara stad med så mycket liv i.
Idag var det väldigt varmt. 30 grader i skuggan! Helt otroligt, Sagan om Sommarens Återkomst! Jag satt på metron och svettades som en gris. På riktigt.
Det har i alla fall varit en bra dag för jag har träffat lite nya människor. Till exempel en tjej från Sverige som jag började prata med vilket slutade med att vi bytte nummer och kanske ska ses ikväll. Kul är det och man måste verkligen se till att ta chanser HELA TIDEN.
Vi gjorde testet idag. Testet som ska avgöra vilken nivå man ska läsa franska på. Och det var ganska lätt, jag klarade det känner jag, så vi får se vilken grupp jag hamnar i.
Jag har även suttit på ett väldigt mysigt café på Place de la Sorbonne, där det är väldigt mycket unga människor. Satt och drack en kaffe i väntan på att få göra testet.
Annars händer det inte så mycket (eller jo, det händer ju mycket men inte något remarkabelt..).
Jag får se vad jag hittar på till helgen, har ju inga planer alls. Antingen skaffar jag lite vänner, eller så ringer jag upp någon fransk vän jag har här. Mer än så vet jag inte. Jo, jag tänkte shoppa lite. Köpa sånt jag inte fick med hemifrån tack vare Ryan fucking Air. "Betala eller dööööö". Typ.
Nu ska jag kolla lite Vampire Diaries. Mmm spännande och han är ju så himla himla himla himla himla himla himla himla himla himla himla himla himla himla snygg..

Ciao!

Kommentarer
Postat av: titi

Oui merci de m'avoir appelé, ça m'a fait vraiment très plaisir! Je t'appelle dès que j'ai mon crédit Elin.

"Betala eller dö". => je vais retenir cette phrase par coeur ahah

2011-09-05 @ 23:14:38
Postat av: Desiree

hej! Jag är utbytesstudent i frankrike just nu och har länge velat läsa på sorbonne senare, jag har lite frågor. Jag undrar hur och vad du läser där, och hur "man blir antagen". Kom du in gnom din svenska examen eller franska le bac? Jag får nämligen välja om jag tar le bac eller inte och skulle vilja veta om det är någon idé att försöka. Jättetacksam för svar!

Désirée

2011-11-01 @ 17:23:38
URL: http://desireeenfrance.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0