Weekend

Hej!
Nu har jag varit dålig och inte uppdaterat min blogg på över en vecka, jag vet det är sämst.. men jag har ju så mycket att göra! Inte vill man sitta framför datorn när man bor i Paris.. Jag ska berätta iallfall att Jakob kom hit förra helgen ifårn London. Det var underbart varmt och jag visade honom Montmartre, Eiffeltornet, Notre Dame och en massa mysiga caféer överallt. Vi hade en urmysig helg! 
Sen i veckan så hade vi faktiskt vårt första prov. Det var på subjunktiv, vilket är väldigt svårt och komplicerat i franska språket.. men jag tror att det gick bra, det kändes så! Sen har jag lärt känna en massa mya människor som jag börjat umgås med. En tjej från Holland som heter Laura som är väldigt öppen, pratig och rolig, en tjej från Canada som heter Maddy och som är extremt tjejig, och en jättegullig tjej från Stockholm som heter Madeleine. Vi har iallafall väldigt kul ihop och i helgen så gick vi faktiskt ut tillsammans! Vi åt middag ihop, gick till lite barer och tillslut en klubb i Paris nära Champs Elysées som heter Madam. Det var en kul natt! Dagen därpå åt vi kebab och gick på bio, vilket behövdes.. vi var ju rätt trötta efter gårdagen..
Idag ska jag bara stanna hemma och inte göra något. Paret jag bor hos ska på heldag ute på landet hos några vänner, så det är bara lilla jag här. Jag ska nog plugga, städa och kolla lite Desperate Housewives (kollar det nu eftersom jag sett färdigt Vampire Diaries.. väntar bara på nästa säsong!!!)
Vad som händer mer är att jag faktiskt sökt jobb på Abercrombie & Fitch på Champs Élysées! Jag gick brar dit och så fick jag en intervju några dagar senare. På intervjun (som var en gruppintervju) var det jag, en massa, typ 15 st andra fransmän och två skitsnygga intervjuare. hmm, kul va? Svar: Nej. Jag kände mig dålig på franska, men jag lyckades faktiskt forma ett svar till varje fråga. Jag hoppas att det kommer att gå bra, för det kändes bra!!
I veckan ska jag plugga och mysa. Sen ska vi ut på onsdag på en klubb som heter Queen. Vi går därför att det kommer vara gratis för tjejer fram till kl 01! ;) Hru bra som helst! Det sköna är att vi börjar så sent dagen efter :)
Nu på fredag tar jag även tåget till London för att tillbringa helgen därborta med min älskling. Vi sla fira vår 6 månaders-dag <3
Jag återkommer med en update eller två denna vecka!


Vi i fredags!

Bises et ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0